Geoblog.pl    majtrip    Podróże    303 stopy i 4 nogi    Nowozelandzkie kury są bezczelne, ale nie potrafią ukraść siatki.

Nowozelandzkie kury są bezczelne, ale nie potrafią ukraść siatki.

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Cobb River Peak
Przejechano 20360 km

Rano gdy się pakujemy w okolicy szperają po zaroślach tutejsze kury. Są dość odważne i bezczelne. Podchodzą blisko. Jedna próbując ukraść naszą siatkę Almy wpadła na kamień i się odbiła. Spłoszył ja szelest reklamówki. Było to wyjątkowo zabawne. Nie tak zabawne jak pogoda. Tego dnia o pięknych widokach raczej można było zapomnieć. W końcu spotkaliśmy ludzi – mocno starsze małżeństwo, każde za pasek plecaka miało wetknięty polny kwiat i byli bardzo pocieszni, ale zaprawieni w bojach. Pogadaliśmy i ruszyliśmy w drogę do balonowej puchatki (Baloon Hut). Tam odbył się popas ( kanapki z chleba marki „guma” z organicznym pasztecikiem, obowiązkowa owsianka z czekoladą) Pogoda się pogorszyła, więc mieliśmy okazję przekonać się ile warte są nasze sprzęta przeciwdeszczowe.

Okazało się, że moje spodnie (dawnego Alpinusa, kupione w Świętochłowicach przy likwidacji sklepu za 15 zyla) winny udać się na emeryturę. Po około 2 godzinach marszu we mgle, deszczu i wietrze zeszliśmy z grzbietu przemoczeni i zmęczeni. Niebawem dotarliśmy do chatki o nazwie Myttons -pierwszej nie serwisowanej przez DOC. Jest malutka, ma kominek, cztery łóżka i....Niemca, co go Wandzia nie chciała. Niemiec podtrzymując tradycje narodowe niesie ze sobą cały dom, taki z niego ślimak, a jego bagaż ma chyba ze 40 kg. Teraz siedzimy sobie po ciemku przed puchatką i piszemy do Was, bo jeszcze mamy trochę baterii.
Nie wiemy jak się stąd jutro wydostaniemy bo do drogi głównej jest ze 30 km drogą mniej główną.