Geoblog.pl    majtrip    Podróże    303 stopy i 4 nogi    James Cameron Zdrój. Gdzie temperatura spada, a hotele rosną, wyrastają i mnożą się jak truskawki.

Malezja
Malezja, Tanah Rata

Spacery po plantacjach herbacianych, niewiarygodna radość ze zjadliwej temperatury, również bardzo zjadliwe jedzenie, odpoczynek, jeżdżenie na stopa po okolicy (bo autobus się zepsuł;). Oto co wypełniało te trzy dni.

Z ciekawszych:
-na stopa wzięli nas wyznawcy Harrego, na szczęście nie brudnego, lecz Kriszny. Zawieźli na plantację Boh – główną w okolicy, chcieli obdarować książkami o samorealizacji i zaproslili na święto w świątyni świętej– patrz zdjęcia.
-Pojechaliśmy też na przyczepie pick-upa z ekipą malezyjskiego portalu turystycznego, wzięli nas na jedną z ciekawszych przejażdżek do ….
-Poznaliśmy pracowników plantacji, głównie Nepalczyków i Bangladesz-yków;).
-Podjedliśmy i popiliśmy dobrych rzeczy. Dużo roti i pysznej herbaty i kawy.
-Szliśmy sobie głównym deptakiem (jak na Krupówkach), aż tu nagle Gryf swym wprawnym uchem wychwycił polski tekst piosenki. Wydobywał się z kolumn przed jednym ze sklepów z byleczem. Stanęliśmy jak wryci, mnie przeszedł dreszcz. Choć głos zniekształcony, jakby wykonywały to smerfy, albo ta idiotyczna żaba, rozpoznaliśmy nasz hit. A szło to tak...” Zaufaj mi, spełnię wszystkie twoje sny” Zainteresowanych odsyłamy do tuby. Może ktoś dozna zachwytu i stanie się fanem tej nietuzinkowej formacji. My polecamy teledysk. Do zobaczenia na koncertach. Łuuuuuuu oł je.

Praktyczne:

Poza terminem szkolnych wakacji nie ma tu przesadnego zatłoczenia, jedynie weekendy powodują napływ stołecznych i korki na ulicach. Powodują też otwarcie się wszelakich knajp i jadłodajni.
Spanie: Kang hotel, na głównej ulicy. Blisko i wygodnie. Pokój nr 12 na trzecim piętrze z przyjemnym widokiem. Jeśli komuś nie zależy na ogrodzie, a na czystym pokoju to zapraszamy. Miejsc jest do wyboru dużo. Koszt za dwie osoby, wspólna łazienka, ciepły prysznic(sic!) to 25 PLN
Bardzo pomocny był dla nas pan T.J. Z agencji podróżniczej, aczkolwiek nie korzystaliśmy z jego oferty. Zresztą z niczyjej nie korzystaliśmy;)
warto mieć jakieś pełne buty i coś przeciwdeszczowego – można się nałazić po górzystych okolicach i dżungli